10.14.2006

 

13. Lokakuuta, eli perjantai 13...

Ajattelin aloittaa päiväkirjan kärsimyksistäni. Eli siitä kuinka aivoni pehmenevät päivä päivältä enemmän.

Asia on nimittäin niin, että olen ottanut tehtäväkseni kuunnella TikTak nimisen suomalaisen yhtyeen kaikki 5 pitkäsoittoa ainakin kertaalleen läpi per päivä, koko kuukauden ajan. Ei sinänsä, kiehtova haaste. Olen nyt toteuttanut tätä jo sen 7 päivää putkeen, ja olen ainakin tutustunut yhtyeen tuotantoon, ja pidän siitä hyvin paljon. Ainakin näin alkuun tehtävä tuntuu varsin mieluisalta silloin kun kuuntelee.

Kuitenkin pieniä sivuoireita on jo havaitttavissa, eikä niin pieniäkään. Paitsi se, että minulla oli yliopistolla tenttiviikko kesken, oli minulla myös enemmän vapaa-aikaa kuin yleensä. Eli enemmän aikaa kuunnella musiikkia. Kuitenkin tätämyöten jokailtainen nukkumaanmeno venyi ja venyi, jaa mikä pahempaa, olen havainnut että viimeisinä öinä minun on vaikea saada unta ihan syystä, että päässäni soi noin 20 biisiä samaan aikaan. Ja tämä jos jokin vaikeuttaa nukahtamista.

Itse asiassa nyt tämä perjantain ja lauantain välinen yö venyi suhteellisen pitkäksi. Johtuen huonoista yöunista edellisenä yönä, olin poikkeavasti jo puolenyön aikaan väsynyt. Päätin siis mennä nukkumaan. Yön aktiviteetit keskittyivät kuitenkin valveunien ympärille, ja kierittyäni tarpeeksi nousin istumaan tajuten, että päässäni oli pyörinyt kappaleet Minne Vaan, ja Muututaan, sekä Wikipedia-ympäristössä käyty chat-keskustelu, joka oli täynnä lukukelvottimia hymiöitä niin paljon että ahdisti. Huomaan että surrealismi painottuu minulle tuttuun ympäristöön, eli internettiin. Kuuntelen nimittäin koneellani, ja olen samalla erittäin tylsistynyt.

Tähän tylsyyteen olen etsinyt parannuskeinoja istuen jopa irc:n edessä sekä ladaten uudelleen noin 5:ä foorumia katsoen jos joku olisi kirjoittanut jotain. Ongelmia aiheuttaa tosiaan, että joudun istumaan koneeni ääressä kuuntelemassa kuulokkeilla, enkä usko että tämä muuttuu kuukauden sisään, vaikka uusi asunto on jo lähes löytynyt. Kuitenkin, silloin, kun talo on tyhjänä, ja olen yksin on minulla mahdollisuus kuunnella stereoiden kautta, ja silloin Tiksujen musiikki luo täydellisen täyttymyksen.




Kärsimyksiäni voit seurata täältä www.last.fm/user/Tuomu/ , ja haasteeni toteutumista osoitteessa jonka pitäis sunnuntaina päivittää kuunnelluksi useampi sata kappaletta Tiksuja. Ja ainakin sieltä voi nähdä mitä kuuntelen sillä hetkellä kun luet tätä.

Comments: Lähetä kommentti



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?