10.17.2006

 

16. Päivä, maanantai. Nostalgiaa...

Eli maanantaipäivä. Heräsin tänään poikkeuksellisesti jo 10:30, syy tähän löytyy lukujärjestyksestäni. Aikatauluista puheen ollen, seuraavista viikoista tulee vaikeaa. Suurin ongelma on kaiken tämän musiikin kuluttaman ajan löytäminen, eli kaikki levyt yhdessä vievät useamman tunnin. Ja se, onko päivässä aikaa uhrata tunteja harrastukselle jää nähtäväksi.

Tänään tuli kiire. Olin kotona kolmen jälkeen ensimmäisen ohjelmointikurssin loputtua... tai itse asiassa jätin toisen tunnin väliin ja vietin lopun ajasta kirjastossa. Kotona ryhdyin samantien kuuntelemaan, sillä minun oli tarkoitus lähteä kello kuudeksi keskustaan Tampereen sos. dem. nuorten kokoukseen. Sain kuitenkin onnistuneesti kuunneltua sen 40-50 kappaletta, eli suurimman osan. Kokous venyikin useamman tunnin mittaiseksi, ja olin kotona vasta yhdeksän jälkeen.

Näin myöhään suurin ongelma on, että vielä kun asun kotona, yhteyteni katkeaa aina kun isäni menee nukkumaan, jotan minun täytyy kuunnella kaikki laulut aikaisin että saan ne kirjattua Last.fm:n.(Mistä olen muuten hyvin ylpeä, sunnuntain päivitys osoittaa, että olen lähes viikon aikana kuunnellut vain ja ainoastaan Tiksuja, ja yhteensä 412 kertaa!).



Seuraavana, tiistaiaamuna minulla alkoi koulu jo klo 8 aamulla, joten minun olisi pitänyt mennä aiemmin nukkumaan, mutta löysin itseni hereiltä vielä klo 1:30 aikaan, ja myöhemminkin. Syy tähän ei löytynyt kuitenkaan TikTakin musiikista, vaan siihen hyvin läheisestä vaikuttajasta. Kerron siitä seuraavaksi:

Niin kauan kuin muistan, on lempi joululauluni ollut Pekka Simojoen (yksi parhaista tietämistäni gospelmuusikoista) Säveltämä Tulkoon Joulu. Kaikki varmaan tietävät, tulkoon joulu kansoille maan, pääsköön vangit vankiloistaan etc etc. Pyörin sitten www.youtube.com -sivuilla, josta löytää lähes kaikki videot mitä ymmärtää etsiä, ja muitakin, kuten minä nyt. Löysin nimittäin videon johon otsikossa oleva linkki viittaa.

Tätä katsoessani koin järkyttävän suuren sentimentaalisen nostalgiantunteen. Olin nimittäin itse 13-14 vuotias kun näin videon. Videohan on Jyrki -nimisen ohjelman jouluspesiaali, jossa sen ajan nuorisoidolit lauloivat joululauluja. Kyseisessä videossa TikTakin Petra laulaa laulun Tulkoon Joulu. Kun katsoin tätä videoa, ymmärsin, että tämä laulu on ollut suosikkini tasan siitä hetkestä lähtien kun nuorna puberteetti-ikäisenä teininä näin tämän esityksen. Jälkeenpäin naurattaa, mutta sanonpa vaan. Kiitoksia Petra. Ja kiitos sille joka luovutti kyseisen videonpätkän yleiseen käyttöön! Se nimittäin piti minua hereillä aamukolmeen, tämä tietää 3,5 tunnin yöunia. Ei hätää, tänään on jo uusi päivä, ja nukuin luentojen yli, eli en joutunut hereäämään väsyneenä!

Comments: Lähetä kommentti



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?